PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

Mirosław Węsiora

Nauczyciel mianowany Szkoły Podstawowej nr 42 im. I.J. Paderewskiego w Gdańsku ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

.

1. ORGANIZACJA

1. Poznanie procedur awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia):

a) wszczęcie postępowania - przedłożenie wniosku

b) przygotowanie planu rozwoju zawodowego - 09/10 2000

2. Zasady funkcjonowania i zadania szkoły - 09/10 2000

a) analiza dokumentacji (statut, plan dydaktyczno-wychowawczy szkolny system oceniania – przedmiotowy

i zachowania)

- sporządzone notatki , kopie dokumentów

3. Uczestnictwo w pracach organów szkoły - na bieżąco

a) wdrażanie wewnątrzszkolnych systemów oceniania

b) wewnątrzszkolne dosonalenie nauczycieli

c) współpraca z rodzicami, samorządami uczniowskimi

opisanie własnych działań, poświadczenia

4.Współpraca z innymi organizacjami i strukturami działającymi ze szkołą - na bieżąco

- dokumenty współpracy lub sprawozdania

5. Gromadzenie dokumentacji (zaświadczenia, programy teksty, zdjęcia itp.) - na bieżąco

6. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. - na koniec stażu

 

2. DOSKONALENIE ZAWODOWE

1. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji - do 02/2001

- ukończenie studiów wyższych

2. Doskonalenie wewnątrzszkolne - na bieżąco

- udział w radach szkoleniowych, warsztatach itp.

3. Studiowanie literatury fachowej, nowe rozwiązania - na bieżąco

- zapiski, udział w dyskusjach przedmiotowych

4. Podejmowanie dodatkowych zadań - w czasie stażu

- przygotowania do XX- lecia szkoły (wydawnictwa, uroczystości)

5. Promocja własnych doświadczeń - w czasie stażu

- publikacje (scenariusze zajęć, uroczystości) - 05/06 2001

6. Autorefleksja , samoocena.

- rozmowach z innymi nauczycielami, w sprawozdaniach itp. - w czasie stażu

 

3.DYDAKTYKA

1. Obserwacja zajęć innych nauczycieli - w czasie stażu

- zapiski ,notatki, konspekty

2. Analiza własnej działalności szkolnej - na bieżąco

- dokumentacja efektów własnej pracy

3. Wykorzystanie współczesnej technologii informatycznej - w czasie stażu

- programy edukacyjne, użytkowe, internet itp.

4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy dydaktycznej - w czasie stażu

- uczestnictwo w dostępnych formach doskonalenia – szkolenia, warsztaty, literatura pedagogiczna

 

4.WYCHOWANIE

1.Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły - w czasie stażu

- określenie własnych zadań

2. Określanie sytuacji rodzinnej uczniów - na bieżąco

3.Prowadzenie pedagogizacji rodziców w ramach sporządzonego planu spotkań - w czasie stażu

4. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych - w czasie stażu

- kontakty z pedagogiem, świetlicą terapeutyczną, higienistką, itd.

- realizowanie zadań programów profilaktycznych

 

Mirosław Węsiora

Gdańsk, wrzesień 2000 r.