1. ORGANIZACJA
1. Poznanie procedur awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia):a) wszczęcie postępowania - przedłożenie wniosku
b) przygotowanie planu rozwoju zawodowego - 09/10 2000
2. Zasady funkcjonowania i zadania szkoły - 09/10 2000
a) analiza dokumentacji (statut, plan dydaktyczno-wychowawczy szkolny system oceniania – przedmiotowyi zachowania)
- sporządzone notatki , kopie dokumentów
3. Uczestnictwo w pracach organów szkoły - na bieżąco
a) wdrażanie wewnątrzszkolnych systemów oceniania
b) wewnątrzszkolne dosonalenie nauczycieli
c) współpraca z rodzicami, samorządami uczniowskimi
opisanie własnych działań, poświadczenia
4.Współpraca z innymi organizacjami i strukturami działającymi ze szkołą - na bieżąco
- dokumenty współpracy lub sprawozdania
5. Gromadzenie dokumentacji (zaświadczenia, programy teksty, zdjęcia itp.) - na bieżąco
6. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. - na koniec stażu
2. DOSKONALENIE ZAWODOWE
1. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji - do 02/2001
- ukończenie studiów wyższych
2. Doskonalenie wewnątrzszkolne - na bieżąco
- udział w radach szkoleniowych, warsztatach itp.
3. Studiowanie literatury fachowej, nowe rozwiązania - na bieżąco
- zapiski, udział w dyskusjach przedmiotowych
4. Podejmowanie dodatkowych zadań - w czasie stażu
- przygotowania do XX- lecia szkoły (wydawnictwa, uroczystości)
5. Promocja własnych doświadczeń - w czasie stażu
- publikacje (scenariusze zajęć, uroczystości) - 05/06 2001
6. Autorefleksja , samoocena.
- rozmowach z innymi nauczycielami, w sprawozdaniach itp. - w czasie stażu
3.DYDAKTYKA
1. Obserwacja zajęć innych nauczycieli - w czasie stażu
- zapiski ,notatki, konspekty
2. Analiza własnej działalności szkolnej - na bieżąco
- dokumentacja efektów własnej pracy
3. Wykorzystanie współczes
nej technologii informatycznej - w czasie stażu- programy edukacyjne, użytkowe, internet itp.
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy dydaktycznej - w czasie stażu
- uczestnictwo w dostępnych formach doskonalenia – szkolenia, warsztaty, literatura pedagogiczna
4.WYCHOWANIE
1.Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły - w czasie stażu
- określenie własnych zadań
2. Określanie sytuacji rodzinnej uczniów - na bieżąco
3.Prowadzenie pedagogizacji rodziców w ramach sporządzonego planu spotkań - w czasie stażu4. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych - w czasie stażu
- kontakty z pedagogiem, świetlicą terapeutyczną, higienistką, itd.
- realizowanie zadań programów profilaktycznych
Mirosław Węsiora